Üdvözöllek a blogomon!

2018. május 11., péntek

Almás bodzavirág dzsem

Almás bodzavirág dzsem


Nagyon szeretem a bodza szörpöt, és annak az ízvilágát próbáltam befőttes üvegbe varázsolni. Az alap ötlet nem tőlem származik, úgy emlékszem hasonlót láttam valahol,
de már nem emlékszem, hogy hol.
Minden esetre a receptet arányait magam kísérleteztem ki,
és a saját készítésű bodza szörpömből készül.

Hozzávalók:
  • 1,5 liter bodza szörp 
  • 10 kisebb alma
  • 2 ek. vanília aroma
  • 2 csg. 2:1-ben dzsemfix


Elkészítése:

Az almákat megpucoljuk és apró kockákra vágjuk. A bodza szörpöt hozzáöntjük, és botmixerrel pürésítjük. Cukrot külön nem szoktam hozzátenni, mivel a szörpben már van. Hozzákeverjük a dzsemfixet. Felforraljuk, majd még 3 percig forrni hagyjuk. Üvegekbe töltjük, majd az üvegeket 1-2 percre fejre állítjuk, hogy belül vákuum keletkezzen, mellesleg a forróság a fedelet sterilizálja. 
Száraz dunsztba hagyjuk kihűlni. Egy adagból 5 kisebb üvegnyi lesz!



A szörpöt az egész adag szörpből szoktam félretenni, üvegbe töltés előtt a dzsemhez, mivel én mindig teszek el azt is. Aki csak a dzsemmel akar megpróbálkozni, arányosítva készítsen másfél liternyit a szörpből, melynek a receptjét a linkre kattintva érheted el:


Jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate